Palautukset & Reklamaatiot
Suosittelemme lukemaan tilausehtomme ennen kuin teet palautuksen/reklamaation. Löydät ehdot täältä: Tilausehdot
Olemme koonneet tärkeimmät tilausehdot tämän sivun alaosaan.
Näin palautat tai vaihdat tuotteen:
1. Tulosta ja täytä palautuslomake. Jos sinulla ei ole tulostinta, klikkaa tästä.
2. Pakkaa tuotteet yhdessä palautuslomakkeen kanssa samaan pakkaukseen, jossa tilauksesi toimitettiin tai käytä omaa pakkausta.
3. Lähetä palautus alla olevaan osoitteeseen:
Spares Nordic AB
PO Box 9920
FI-21422 LIETO, Finland
4. Kirjoita lähettäjän osoite paketin toiselle puolelle.
5. Lähetä paketti Posti kautta. Toimitus on mahdollista sekä seurannan kanssa tai ilman. (Muita tavarantoimittajia ei hyväksytä.)
6. Saat sähköpostiviestin, kun palautuksesi on käsitelty.
Huomioithan, että emme tarjoa palautusseteliä, kun haluat palauttaa tuotteita palautusoikeuden/avoimen kaupan voimassaoloaikana. Tällöin vastaat itse palautuskustannuksista. Palautuksen/reklamaation käsittelyaika on enintään 10 arkipäivää. Muistuttaisimme myös, että emme vaihda tuotteita, mutta voit tehdä uuden tilauksen haluamallesi tuotteelle, jolloin hyväksytysti palautetusta tuotteesta maksetaan hyvitys.
Näin reklamoit tuotteen:
- Jos olet saanut vahingoittuneen tai viallisen tuotteen, klikkaa tästä tai ota meihin yhteyttä chatin kautta, joka on käytössä arkipäivisin klo 09.00−16.30, niin annamme lisäohjeita.
PALAUTUSOIKEUS & PALAUTUKSET
Tarjoamme aina neljäntoista (14) päivän palautusoikeuden (ei koske yritysasiakkaita). Kuluttajana sinulla on oikeus tarkastaa tuote (ei koske varaosia, muistikortteja, USB-tikkuja, akkuja, kuulokkeita tai hygieniatuotteita). Sinetöitävien tuotteiden kohdalla palautusoikeus ei ole voimassa, mikäli sinetti on rikkoutunut.
Jos palautat käyttämättömän tuotteen hintalappuineen alkuperäisessä pakkauksessa 30 päivän kuluessa, palautamme koko summan, josta vähennetään toimituskulut. Palautusoikeuden tai avoimen kaupan yhteydessä emme korvaa toimituskuluja, ja asiakkaana vastaat lähetyksen saapumisesta meille. On tärkeää, että käytät ulkopakkausta ja että teippiä tai muuta materiaalia ei kiinnitetä alkuperäiseen pakkaukseen. Jos pakkaus on viallinen tai tuote on selkeästi vahingoittunut, vähennämme palautettavasta summasta vähintään 30 prosenttia tuotteen arvosta ja saatamme hylätä palautuksen vahinkojen ollessa merkittäviä. Sinä vastaat itse palautuksen toimituskuluista.
REKLAMAATIO
Reklamaatio-oikeus koskee vain alkuperäisiä vikoja, eikä se sisällä esimerkiksi normaalista kulumisesta aiheutuneita vikoja. Tekniikkaosille tehtävät reklamaatiot on tehtävä kohtuullisen ajan kuluessa vian havaitsemisesta, mutta viimeistään kahdenkymmenenneljän (24) kuukauden kuluessa. Tekniikkaosat pidättää oikeuden ensin vian korjaamiseen, toisessa tapauksessa tavaroiden toimittamiseen uudelleen ja lopulta lunastamiseen. Tekniikkaosilla ei ole mahdollisuutta korvata palautuksen toimituskuluja jälkikäteen.
Virheellisistä reklamaatioista veloitetaan vähintään 25 euroa (sis. alv) ja enintään todellisten käsittelykulujen summa. Asiakkaana olet vastuussa lähetyksen saapumisesta meille. Me korvaamme hyväksyttävien reklamaatioiden toimituskulut (ei koske yritysasiakkaita eikä seurattavia paketteja). Jos haluat lähettää seurattavan paketin, vastaat asiakkaana palautuksen toimituskuluista. Tarjoamme 12 kuukauden takuun koko valikoimallemme.
HYVITYKSET
Jos haluat rahat takaisin palautuksesta/reklamaatiosta, ne hyvitetään sille tilille, jota käytit maksaessasi tilauksen. Jos valitsit korttimaksun, rahat palautetaan samalle tilille, josta ne vähennettiin.